2011. november 10., csütörtök

Gyöngyszemek Mincsikétől

Micsike:  Anyuci, mennyi az idő?
Anyuci megmondja. Mondjuk 6 óra, 4 óra, teljesen mindegy.  
Mincsike: Hát jó, akkor azt még kibírom.

***

- Minerva, ma már nem, majd holnap!
- Nagyon holnap?

Ehhez az első kettőhöz hozzátartozik, hogy mint a legtöbb 4 éves, Minerva sincs tisztában az idővel. Azt tudja, hogy hétfőn jön a dédi, pénteken pedig nem kell az oviban aludnia, de hogy ezek mikor vannak, és mikor van holnap, mikor volt tegnap, azt még nem nagyon tudja. Persze már dolgozunk rajta, de addig is, ami  nem most történik, hanem később, az neki “holnap”, ami pedig sokkal később történik, az a”nagyon holnap”

***

- Mincsike, miért van a földön a rágóspapír?
- Mert nem gondoltam, hogy észreveszed…

***

Amikor melege van és ki szeretne takarózni:
- Anya, kidughatom az egyik részemet?

***

Mincsike: – Ááá, megkarmolt a saját körmöm!

***

- Anya, nevess Te is! – mondta Minerva, amikor éppen a hócipőm volt tele a világgal.
- De most nem tudok nevetni kicsim, mert nincs olyan jó kedvem.
- Jó, akkor mosolyogjál szomorúan! –
kérlelt és láss csodát, sikerült.Mosolygó arc

***

Minerva egyik este mondta az aktuális monológját, amire bevallom sokszor már nem is figyelek, mert se vége, se hossza, de egy aranyosság nagyon kihallatszott:
“nagyjából közepes szinten” Ekkor már bántam, hogy az elejéről lemaradtam, így a szövegkörnyezetet nem ismerhettem meg. Mindenesetre azóta szívesen használom én is.

***

- Mincsike, ne feleselj!
- Én nem feleselek, – mondja olyan igazi “pörölősen”, szinte kiabálva – hanem mondogatok!

***

És amit Martina tuti el fogok mesélni Mincsinek, ha kicsit nagyobb lesz:
- Mincsike, tudod mit jelent az, hogy “I don”t know”.
- Mit jelent?
- Nem tudom.
- Naaa, mondd el!
- Nem tudom!
- Naaa, mondd el!
- … és ez még kb. 5x
- Mondom, hogy nem tudom!
- Azt jelenti, hogy nem tudom? –
kérdezte végüli a kis drágám, amikor épp közbe akartam avatkoztni.

***

És egy utolsó, amihez egy rajz is tartozik.
IMG036

“Tessék anya, ezt neked rajzoltam. Ez a te sejted. A te baktériumod. Csak a tiéd kicsit kisebb. De messziről kell nézni, és akkor ez is kicsi.”

Nincsenek megjegyzések: