2012. augusztus 17., péntek

Mincsiszáj

Sokáig meggyőződésem volt, hogy amit Miron majd elsőre kimond, az a “nem szabad” lesz, hiszen a leggyakrabban ezt hallja. Hát nem… Máig emésztem, hogy Mincsikém már hónapok óta szépen, tisztán, érthetően kimondta, hogy “apuka”, mire nagy kegyesen engem is megszólított: “aja”.

Miron? Miron nem sieti el ezt a beszéd dolgot. Azt természetesen már mondja, hogy “aka” (apa), és mondja azt is, hogy ”buöjte”, “tibitibi” amikről fogalmunk sincs, hogy mit jelent, de az anya még nem megy… Azzal tisztában vagyok, hogy az én időm csak a “parizer” és a “Flo Rida” után következik, úgyhogy kivárom a sorom.

“Mironszáj” így majd később, addig is Mincsikémtől néhány apróbb aranyosság, hogy ne felejtődjön el:

Mindkét markában pénzérmékkel nagy vidáman jön felém:
- Anya, tudod honnan szereztem ezeket a pénzeket?
- Nem tudom Kicsim.
- Na jó… – mondja és sóhajt egy nagyot – Eredetileg a tiéd volt. De most már az enyém!
És tényleg… Másnap a boltban ezt csak megerősíteni tudtam. Eredetileg az enyém volt.

***

Még tavaly történt a nyaraláson. Indultunk valahova a hotelből, mondtuk Mincsikének, hogy hívjuk a liftet és megyünk. Mincsikém odaállt a lift elé, és elkezdett kiabálni:
- Lipt! Lipt! Gyere lipt!
Majd csalódottan:
- Nem hallja.:(

***

Négylevelű lóherét kerestek a lányok a kertben. Mincsike teljesen lázban volt, nagyon tud hinni az ilyen dolgokban. Ha Martina azt mondja, hogy szerencsét hoz, akkor az tuti úgy is van. Észrevette, hogy Apa elkezdett füvet nyírni. Kétségbeesetten rohant felé:
- Apaaaa! A lóhert neee!

***

Egy rádöbbenés: “Mozgik a könyökgolyóm!”

***

Végül, amikor Mincsikének határozott elképzelése van arról, hogy mit szeretne enni:
- Parizert kérek, olyat, amin apró lyukak vannak, amibe sajtot tömnek, sajtot nem kérek rá, hiszen van a parizerben, és különben is a bekeretezett sajtot (füstölt) nem szeretem és a vizezett sajtot (mozzarella) sem, kiflivel kérem, de szedd le róla az egészségtelen sót!
- Az nem só, az köménymag, de leszedem.
- Jó, akkor szedd le a töménymagot.

Ennyi mára.:) Szorítsatok, mert fodrászhoz megyünk, Miron babából fiúcska lesz, ha engedi.

Nincsenek megjegyzések: