2009. december 16., szerda

Karácsonyi füzet

Az utóbbi időben minden nap arról szól, hogy készülök, vásárolok, rendezkedek, agyalok és csomagolok. (Most panaszkodok, hogy sok az intéznivaló, aztán hogy fog ez hiányozni mondjuk 28-án.)
Hogy el ne felejtődjön valami, nyitottam egy karácsonyi füzetet. Nem hülyeség, gondoljatok csak bele: Minden évben előveszem majd, és hozzáírom az aktuális dolgokat. Érdekes és hasznos lesz visszanézni például, hogy melyik évben mit főztem az ünnepekkor, kinek mit vettem, mennyit költöttem. Így tuti nem fog előfordulni, hogy ugyanazt az ajándékot vegyem kétszer ugyanannak az embernek.

Ami egészen biztos, hogy nem fog szerepelni a füzetemben:

Karácsonyfa vásárlás
A karácsonyfánkat már évekkel ezelőtt megvettük, így arra nem lesz gondunk. Plafonig Mennyezetig érő gyönyörű műfenyőre cseréltük a fenyőillatot, a gyantapucolást, a tűlevél porszívózást, a talpba faragás művészetét és a feszültséget, ami a fa kiválasztásával jár.
Szerintem ez utóbbihoz kapcsolódó élménye mindenkinek van. Nekem így hirtelen egy jut eszembe, a szülői ház utolsó igazi, valaha élt karácsonyfája.
Apukám mindig az utolsó percre hagyta a favásárlást. Ez már eleve feszültséget szült, hiszen nyilván nem a legszebb fák szokta a kereskedők nyakán maradni az utolsó napokra. A feszültség veszekedéssé fajult, amikor Anyukám meglátta Apu last minute szerzeményét. Nem emlékszem már konkrét mondatokra, de kb. ilyenek hangzottak el:
- ez nagyon ronda,
- én ezt nem díszítem fel,
- ennek alig van ága,
- akárhogy forgatom, ez formátlan
- mondtam én, hogy elkapkodták már a szépeket,
- elég lett volna ennek a fele is, stb…
Apukám fogta a fát, és kivitte.
Kis idő múlva büszkén mutatta, hogy sikerült átszabnia. Levágta kisebbre és a leeső ágakat a hiányos részek helyére fúrta és enyvezte.
Gyönyörű, dús és formás fácska lett az utolsó igazi fánk. A következő évben már műfát vettünk.

Szaloncukor kötözés
Csinálja még valaki? Évekig az én feladatom volt. Karácsony előtt pár nappal általában már megcsináltam. A Dédi 24-én órákig bogozta…

Karácsonyi üdvözlőlapok postázása
Bocsi, de én évek óta nem írok senkinek. Kör SMS se megy vicces, vagy szívhez szóló versikével. Tőlem max. egy telefonra, vagy egy e-mail-re számíthatsz, de az őszinte lesz.

Hal beszerzése
Szentestére nem főzök, mert szülőknél eszünk. A többi napra igen, még nem tudom mit, de nem halat.

Fodrászhoz bejelentkezni
Növesztünk, nem vágatunk. Frizurát pedig Martina is tud csinálni, úgyhogy magamat is rábízom. (Most akkor megkértelek, és időben szóltam, jó?)

Nem folytatom…
KARÁCSONY

2 megjegyzés:

Edina írta...

De jó hogy feltetted a Duett karácsonyt! Nem kell megvennem a cd-t. :D A képeket nézve és a zenét hallva ismét karácsonyi hangulatom lett, úgyhogy lelkesebben állok neki takarítani.

Névtelen írta...

Szióka!Megnéztem Ági honlapját !Naggyon naggyon jók lettek a képek a lányokról!!!!Puszi