2010. január 27., szerda

Minerva mondta…

Korábban már meséltem, hogy ha valamit elront, tönkretesz, leönt, eltör, stb… azt igyekszik eldugni, hogy ne vegyük észre.  A helyzet azóta csak rosszabb lett…

Sárgarépát hámoztam, és egy picike darab leesett a földre. Persze Mincsike észrevette.
- Ajuka! Leejtetted? – kérdezte mérgesen
- Igen, majd ha végeztem, felveszem.
Gondolkodott egy darabig, majd boldogan, kiabálva hozakodott elő a megoldással:
- Ráteszem a lábam, jó?
És rátette. És már nem is látszott a répadarab.

***

Az újságját nézegette, én szokás szerint a konyhában matattam. Egyszer csak jön hozzám:
- Aja, én nem csináltam semmit!
Hoppá! Ennek jobb, hamar a végére járni, úgyhogy követtem a nappaliba. Mincsike izgatott volt, és a kanapé alján a rést igyekezett takarni pici testével, nehogy bekukkantsak, közben ártatlanul nézett.
- Mit csináltál Kicsikém?
- Soha nem fogod megtudni! – hangzott a válasz.
A Micimackós újság közepéről kitépte a posztert és azt dugta be a kanapé alá, hogy ne vegyem észre. Amikor mégis észrevettem, és kivettem, nagyon meglepődött, hogy ez hogy került oda. Nem szidtam le, csak megkérdeztem:
- Ezzel mi történt, ki tépte ki az újságból?
- Nem tudom.
- Mincsike volt?
- Neeeem. A … Martina!

Hát persze. :) A Dédi pedig pizzát rág, azt mondtam? Megtaláltam a műanyag pizzáját Mincsinek, aminek az egyik csücske totál szét volt rágva.
- Mincsike, ezt ki rágta meg?
- Nem tudom. Szerintem a dédi.
Majd elővett még egy tucatnyi műanyag kaját, amivel szintén ez történt, és panaszos arccal mutatta, hogy azokat is megrágta.
Apára is volt panasz, mert tönkretett valamit, de most nem ugrik be, hogy mi volt az. Szép kis család, ugye?

***

Majdnem minden reggel erre a kérdésre ébredek:
- Ajuka, fölkelt a nap?
Majdnem minden reggel azt mondom, hogy még nem, de hiába…

***

Rajzoltunk.
- Aja, most kutyát rajzolj! – kérte, miután végeztem a cicával.
- Azt csak Apa tud Kicsim. – mondtam remélve, hogy felszabadulok.
- Apa, léccilécci rajzolj kutyát!
Apa fogta a ceruzát és rajzolt. Amikor elkészült, Mincsike elég furcsán méregette:
- Apa, ez miii?
- Kutya!
- Ez nem kutya! Ez … ez szőnyeteg!

***

A kedvencem, amitől ellágyulok és belezsibbad a szám a sok pusziba, amit adok érte nap, mint nap:
- Úgy szeretlek Mincsike! – mondom párás szemekkel naponta úgy 100x, amikor rácsodálkozok, hogy milyen szép, okos, ügyes, stb... Erre ő kedvesen visszamosolyog és ezt mondja:
- Téged is! – majd megölel és szorít, nagyon szorít.

***

Ma odajött hozzám, és csak úgy spontán minden előzmény és következmény nélkül megszólalt:
- Aja, nekem megáll az eszem!
Látszott rajta, hogy nem igazán tudja, hogy mit jelent, csak megtanulta, mert tetszik neki. (Zárójelben jegyzem meg, hogy Anyósom volt ma itt, és ő szokta ezt mondani, főleg akkor, amikor Mincsikétől el van ragadtatva – tehát nagyon gyakran.)

***

Na még egy utolsó.
Mincsike papucs nélkül mászkált.
- Mincsike, hol van a papucsod?
Megáll, nézi a lábát, majd megszólal:
- Nem tudom! Biztos elcsavargott!

3 megjegyzés:

Lizzy írta...

A cselezés az intelligencia jele Aja, szóval örüjjé, és értékeld, hogy át van vágva a fejed néha!
Nagyon édesen és nagyon felnőttesen dumál a csaj egyébként, imádjuk nézni a videóit. A tesóra kenés is olyan ari, mi csak Timiéktől tudjuk példával alátámasztani (bocs a poéngyilkosságért Tim)
-Ki szeretne kijönni először a kádból Lányok?
- A Gabikaaaa!- mondja Bo:)

A kaja rágáshoz pedig jelzem, hogy a családtagok igenis műanyag kaját rágnak titokban,mint ahogy Anya eltünteti a cumijaimat.
"Lizzy, hol vannak a cumijaid már megint??
-Biztos eltetted!-mondom őszinte meggyőződéssel. Ilyenek ezek a családtagok.
Cupp!

Vicus írta...

Nálunk a válasz arra, hogy szeretlek: te is. :)

A papucs meg nálunk: etűnt. Neem, elgujut. Eveszett...

Ugye azért a Dédit még beengeditek a házba??? :D

Edina írta...

Jó szöveg ez a "nem csináltam semmit" :D
Te nem tudtad hogy a lepottyant répadarab ilyen egyszerűen eltüntethető? Nem is értem mit csináltál eddig a földre esett dolgokkal. :D