2010. január 11., hétfő

Újabb gyöngyszemek Mincsikétől

Még karácsony előtt történt, ültünk az asztalnál és díszeket készítettünk. Apa a nappaliban kapcsolgatta a tévét. Mincsike persze folyamatosan beszélt, és közben rakosgatta a masnikat, amiket gyártottam. Egyik csatornán egy nő kiabálta:
- Mondd meg, hova mész Jimmy? Jimmy, hova mész?
Mincsike felkapta a fejét, rám nézett, és megkérdezte:
- Jajj, hova megy a dzsimi?
Látszik, hogy nő, képes egyszerre több dologra figyelni.

***

Martinával birkóztak, amikor megszólalt:
- Jajj, engedj el, mindjárt eltörök!

***

Mérgesen ugye már láttátok videón. Újabban ilyenekkel teszi szemléletesebbé dühét:
- Ez nem járja! – közben persze homlokot ráncol, és csúnyán néz. Vagy:
- Ez felháborító aja!
Vagy ami a hétvégén történt. Martina valamivel felbosszantotta, majd felment a szobájába. Mincsike odaállt a lépcsőhöz, és torka szakadtából kiabálta fölfelé:
- Utállak Martina! U-t-á-ll-a-k!
Megdöbbentem, ezt a szót eddig még csak ennivalóra használta, és szerintem veleszületett, mert nem tanítottuk rá. Közösségbe pedig nem jár, mert akkor arra fognám…

***

Ma történt…
Kiesett a szájából a cumi. (Igen, még cumizik.) Felvette. Rám nézett, és láttam a szemén, hogy újra be akarja kapni.
- Nem veheted a szádba, le kell mosni, mert piszkos lett. – mondtam neki, mire mérges lett, és ledobta újra, majd magát is. Hasalt az étkezőben a járólapon, és hisztizett.
- Mincsike, vedd fel a cumit légy szíves!
- Nem érem el! – mondta durcásan, és fetrengett tovább.
- Menj közelebb hozzá és akkor eléred.
- Nem tudok közelebb menni!!! – kiabálta, de ekkor már produkált egy kis műsírást is. Otthagytam. Nemsokára jött utánam cumival a kezében, és mintha semmi nem történt volna:
- Ajuka, lemosod a cumimat?

Van még egy, de az külön bejegyzést érdemel, már írom is. :)

Nincsenek megjegyzések: